OДЛУКА О ИЗНАЈМЉИВАЊУ АЕРОДРОМА ПОГРЕШНА?
( Дневни лист Данас) —- Београд – Одлуку о давању Аеродрома „“Никола Тесла““ у закуп хитно треба суспендовати док се свеобухватном анализом не процене све чињенице с обзиром на то да је реч о објекту од посебног националног интереса.
Свесни да је Аеродром „“Никола Тесла““ кључан за државу и један од генератора привреде и друштва, ми из Удружених синдиката Србије Слога и Синдиката Слога Аеродрома „Никола Тесла“ упутили смо писмо државном врху Србије, премијеру Ивици Дачићу, првом потпредседнику Александру Вучићу и министру финансија и привреде Млађану Динкићу, у коме смо упозорили да наше предузеће није спремно за такве пословне аранжмане, издавање или најам и продају – каже у разговору за Данас Предраг Адамов, председник Синдиката Слога Аеродрома „“Никола Тесла““.
Према његовим речима, Аеродрому је потребан бар један средњорочни период од минимум пет година за завршетак започетих радова и изградњу неопходне инфраструктуре, као што је продужење платформе Ц, санација терминала како би се избегло мешање путника у одласку и доласку, реконструкција робно-складишног магацина…
– Наше предузеће је доспело у сам врх авио-саобраћаја, међутим, вести о мерама о даљем пословању Аеродрома које су договорили представници Владе потпуно су их депримирале и дестимулисале. Аеродром „Никола Тесла“ је једини који у Србији поседује опрему за прецизно слетање и полетање, спасилачко ватрогасну категорију 7, као и категорију 3б за слетање и полетање у условима смањене видљивости. То је једини наш аеродром који може да саобраћа и послује 24 сата дневно, 365 дана у години, па се намеће закључак да би давање у закуп било последица исхитрене и погрешне одлуке – каже Адамов и додаје да се и проблем ненаплаћених прихода лакше решава ако је држава већински власник.
Саветник за приватизацију Бранко Павловић слаже се са ставом синдикалаца из Слоге да давање у закуп Аеродрома „Никола Тесла“ не би био добар потез.
– Министар Динкић се, гурајући ту идеју, суочава са сопственим незнањем. Он прави исте грешке као и раније, и рупе које постоје у буџету покушава да „закрпи“ приватизацијом државне имовине. Показало се да таква пракса није дала резултате, и када се то узме у обзир, намеће се логичан закључак да Аеродром не треба давати у закуп. Нормално је да ми у Србији немамо техничко знање да производимо телевизоре и да нам у тој области треба страни партнер. Међутим, аеродром представља природан монопол којим сами можемо да управљамо, није нам потребно никакво страно знање или искуство за тако нешто – истиче Павловић.
За конкуренцију баш згодно
Велика конкуренција у региону један је од разлога за преиспитивање одлуке о изнајмљивању Аеродрома, сматра Предраг Аврамов. Он објашњава да су у ваздухопловној индустрији познати случајеви узимања у закуп па чак и продаје аеродрома. Они би се убрзо запустили док се саобраћај и инфраструктура развијала на пистама из окружења. Један од таквих примера је аеродром у Братислави, наводи Аврамов.
АУТОР: Г. ВЛАОВИЋ — DANAS.RS