„Problem je u tome što su te firme vezane za proizvodnju automobila i proizvode onoliko koliko narudžbina ima. Zbog epidemije prodaja je pala, a najveći broj ljudi koji će ostati bez posla je iz tih niskobudžetnih kompanija koje su vezane za globalnu proizvodnju“, kaže Veselinović.
Drakslmajer je, ističe on, smanjio broj radnika, ali u skladu sa Zakonom i kolektivnim ugovorom, a odbio je i pomoć države u minimalcima jer je uslov bio taj da ne sme da se otpusti više od 10 odsto zaposlenih.
„Najveća opasnost je u korejskim, turskim, kineskim firmama, na primer Šinvon u kom su ljudi dobili otkaze SMS-om, to je ćerka firma Jure i svi smo svesni šta je Jura prethodnih 10 godina radila – otpuštala, izbacivala one koji koji hoće da osnivaju sindikat, terala da nose pelene, najveći mobing je bio tu, jer kod njih ne postoji kultura sindikalnog organizovanja niti socijalnog dijaloga“, napominje Veselinović.
On podseća na to što je pre nekoliko godina Jura inspekciji rada u Nišu poklonila nekoliko automobila, te da na osnovu toga sebi mogu da dozvole luksuz da otpuštaju SMS-om.
„Plašim se da će takve i slične kooperantske firme kakvih je dosta, naročito na jugu, nastaviti sa tom praksom, jer ne poštuju zakone. Da institucije sistema rade svoj posao naterale bi ih da sve regulišu u skladu sa zakonom, ali država ćuti, nema reakcije“, naglašava Željko Veselinović. Nedostatak reakcije nadležnih, napominje on, dovešće do dodatnih otpuštanja, a to, kako kaže, može biti zeleno svetlo i nekim drugim kompanijama da se tako ponašaju.
Opširnije na danas.rs, AUTOR: Lj Bukvić : Od početka godine sve više otkaza
…