Da li Beograd treba ukinuti kupovinu karata za korišćenje gradskog prevoza i da li bi time bilo manje gužve i zagađenje vazduha?
Ovom izuzetno značajnom temom bavio se dnevni list „Danas“ koji navodi da besplatan javni gradski saobraćaj postoji u više od tridesetak zemalja sveta, od Kine do Sjedinjenih Američkih Država, u više od 100 gradova.
Naime, zbog mogućnosti korišćenja besplatnog prevoza i da na taj način uštede, značajno su smanjene saobraćajne gužve, dok su povećani prihodu u budžetu, jer se povećava broj rezidenata, što je gradskoj kasi donelo i veće prihode po osnovi poreza na dohodak.
Pristalice besplatnog javnog prevoza u Srbiji su ubeđenja da bi iste takve benefite imao i Grad Beograd.
Odbornik Udruženih sindikata Srbije Sloga u Skupštini Beograda, Pavle Heđeši iz odborničke rupe „Ujedinjeni- SSP, PSG, Sindikat Sloga i PZP) zalaže se za besplatan javni prevoz i to za sve kategorije korisnika:
– Smatram da po tom pitanju ne bi trebalo da bude diskriminacije. Ima načina da se to ostvari kroz naplatu gradskih taksi preduzećima čija bi se visina određivala u zavisnosti od ostvarenog profita i srazmerno broju zaposlenih. Na taj način bi se stekla potrebna sredstva za finansiranje gradskog javnog saobraćaja a svi putnici bi se vozili bez obaveza da ti uslugu plate.
Podsećanja radi, u drugoj polovini septembra prošle godine odbornička grupa Ujedinjeni predala je Skupštini Beograda predlog za izmenu odluke o javnom linijskom prevozu po kom bi određene kategorije građana imale pravo na besplatan prevoz.
Šta o ovoj temi kažu i drugi, pročitajte u štampanom, prazničnom izdanju dnevnog lista Danas…
Izvor: danas.rs, autor. G.V.