Globalna kriza koja je pogodila automobilsku industriju oseti se i u Zrenjaninu, gde je kompanija Drekslmajer, koja zapošljava preko pet hiljada radnika, bila primorana da skoro u potpunosti zatvori svoje pogone na dva meseca. Iako čelnici te nemačke kuće navode da masovna otpuštanja za njih nisu opcija, u dva sindikata za N1 potvrđuju da određenom broju zaposlenih na određeno vreme nisu produženi ugovori. U sindikatu „Sloga“ očekuju da bi i do dve hiljade radnika moglo ostati bez posla.
Slike od pre nekoliko meseci, gde stotine radnika stižu na posao, u Drekslmajeru nije bilo čitavog proleća. Da se mnogi na radno mesto neće ni vratiti, kažu u sindikatu „Sloga“. Program otpuštanja počeo je, navode, i pre epidemije, gašenjem tri projekta koja su bila vremenski oročena. Još na sastanku u decembru poslodavac im je saopštio da se pojavio višak radne snage.
„Tad je bilo projekcija da je višak hiljadu do 1.500 radnika. Nakon ove situacije mogu samo da prognoziram, ali ne dobru prognozu, da će to biti oko dve hiljade sigurno viška radnika“, kaže Goran Jovanov iz sindikata „Sloga“.
Sve će zavisiti, kaže, od razvoja automobilske industrije u Evropi, pre svega od poslovanja BMW koji je glavni klijent Drekslmajera. Drugi po veličini je Fiat, čije je poslovanje do kraja godine takođe upitno. I to je već ostavilo posledice.
„Dva meseca nismo radili. Imali smo samo jedan sastanak na kom nije bilo reči o otpuštanju, ali verujem da je 300 do 400 ljudi ostalo bez posla samo u ovom mesecu“, kaže Jovanov.
O kom se tačno broju otpuštenih radi, u najvećem, Industrijskom sindikatu ne znaju, ali potvrđuju da su pojedini pogoni pretrpeli smanjenje radne snage. Napravljen je, kažu, spisak zaposlenih na određeno vreme kojima ugovori nisu produženi i koji su upućeni na biro.
Opširnije na: U Drekslmajeru tvrde da masovna otpuštanja nisu opcija, sindikati ipak strahuju
…