Извор: radioslobodnaevropa.rs, 31.07.2019.
”Србија у 14”, прилог – Душан Комарчевић, -[divider]
БЕОГРАД: Експлозија компресорске боце која се јуче догодила у градском аутобусу у Београду отворила је питање безбедности јавног превоза у главном граду.
Иако су и приватни превозници и Градско саобраћајно предузеће (ГСП) дужни два пута годишње да проверавају техничку исправност својих возила, у синдикату “Слога” тврде да највећи број возила не испуњава основне критеријуме и да на техничким прегледима пролазе из политичких разлога.
Јавни градски превоз у Београду било да је реч о приватним превозницима или ГСП далеко је од безбедног, каже за Радио слободну Европу (РСЕ) Небојша Алексић, повереник синдиката “Слога ГСП” коментаришући и јучерашњу експлозију компресорске боце у једном београдском аутобусу.
Према речима Алексића на лоше безбедносне услове утичу многи аспекти од техничких до људских ресурса.
– Возила су јако стара у просеку око година. Не улаже се у делове, не улаћже се у одржавање. Гуме су проблематичне, кочиони систем, управљачки систем, електроинсталације и зато долази до паљевине аутобуса, међутимк, од материјалног неулагања је најтежи одлив стручне радне снаге.
Епилог експлозије која се догодила јуче у аутобусу на линији 78 у београдском насељу Дедиње су шест лакше повређених особа које су збринуте у Ургентном центру.
Боца која се користи за компресовање ваздуха за врата и друге пнеуматске системе у возилима екслодирала је у аутобусу који прпипада приватној фирми “Бан-бус”. Према речима Вељка Ковачевића шефа саобраћаја у овој фирми “Бан-бус” сваког дана на улицама Београда има скоро својих 70 аутобуса, а сличних инцидената, каже, нису до сада имали.
– Није вентил висогог притиска одрадио своје, пукао је и ударио у стакло које се разбило и повредило пар путника.
На питање новинара да ли тај аутобус иде на неки ванредни технички преглед и каква је ту процедура, Ковачевић је рекао да то сада зависи од МУП-а који ће то одредити.
О томе колико су возила ГСП Београд безбедна нису желели да говоре за програм РСЕ, већ су их упутили на Секретаријат за јавни превоз, а одговор на питања који су послали до закључења прилога није добијен.
Небојша Алексић каже да је његов синдикат “Слога” у више наврата обавештавао јавност о технички неисправним аутобусима који саобраћају у главном граду.
На констатацију РСЕ да је за превознике обавезан редовни технички преглед на шест месеци, Алексић каже:
– Технички преглед сам себи ради ГСП Београд. Онда из политичких разлога полуисправна возила се пуштају као технички исправна. Тврдим и смем да потпишем под пуном матријалном одговорношћу када би се урадио релевантан технички преглед са стандардима ЕУ – преко 80 одсто возила, што ГСП-а, што приватних превозника не би добило сагласност за излазак у саобраћај.
Иначе, вести о технички неисправностима у јавном превозу нису реткост. Јуна ове године медији су известили да се запалио аутобус ГСП-а на линији 408. На фотографијама са лица места види се читав аутобус у пламену и црни дим који куља из њега. Марта прошле године у Новом Београду се запалио аутобус који саобраћа на линији 65, док су се почетком 2017. године у мање од седам дана запалила два аутобуса на линији 302 – које вози до насеља Гроцка.
[divider]
Овде можете послушати прилог
[divider]
Приредила у текстуални формат: Информативна служба УСС Слога
.