Београд, 16. август 2015. – Удружени синдикати Србије „Слога“ оцењују да се држава према домаћим путарским предузећима и њиховим радницима све више односи маћехински, док се стране компаније фаворизују и стављају у повлашћени положај.
Иако многе српске компаније и предузећа имају одличне раднике и изузетне референце, оне се све више ангажују као подизвођачи, пословима на крпљењу рупа и санацији, а све мање као извођачи радова на изради нових путева.
Овакав, по нама маћехински однос према домаћим путарима, поред изношења веће количине новца из државе, довешће и до слабљења националних путарских капацитета и могућности набавке неке озбиљније опреме за изградњу путева широм Србије.
Имамо озбиљних примедби и када је у питању контрола радника на терену од стране надлежних државних органа, јер се врши искључиво према домаћим фирмама и њиховим радницима, али не и страним.
Наша предузећа су нон-стоп на удару контроле, а од њихових радника се тражи да стално код себе у џеповима имају уговоре о раду, док у страним компанијама, попут оних из Азарбејђана и Кине то изгледа није обавезно, нити се код њих врше озбиљне контроле.
Удружени синдикати Србије „Слога“ ће управо због тога, а на захтев путарских синдиката, издвојити те синдикате из Синдиката индустријских радника Србије (СИРС) и основати Грански синдикат путара „Слога“, како би се путари што боље међу собом увезали и заједнички ефикасније деловали у остваривању својих права.
Информативна служба