Београд, 13. април 2016. – Америчка мултинационална компанија Кока-Кола, након гашења фабрике у Солуну и одлуке да се производња због јефтиније радне снаге и већег профита пренесе у Бугарску, суочава се са озбиљним проблемом бојкота својих производа на грчком тржишту.
Током последње три године, ова компанија је у неколико градова у Грчкој (Крф, Родос, Атинa, Месалотa, Патрос…), отпустила више стотина својих запослених, од тога 150 радника Солунске пунионице и тако одвела читаве породице у сиромаштво.
У знак протеста, отпуштени радници ове компаније су од момента затварања погона отпочели бојкот производа Кока – Коле и захтевају да се фабрика у Солуну поново отвори и да се врате на своја радна места.
Они су поред плаката и банера којим се облепљују градови, посебно туристичка места, своје личне аутомобиле прелепили и налепницама које позивају на бојкот производа.
Од самог почетка, синдикати и радници су на мети разних притисака те компаније, па чак и покушаја да се новчано казне, захтевом од 250 000 евра за нанету „моралну штету“, желећи тиме да их застраше и да прихвате затварање фабрике као свршен чин.
Акција грчких радника не престаје и даје одличне резултате, а суд је недавно одбацио одштетни захтев као неоснован.
Подршка стиже од синдиката, као и радничких организација широм света и земаља из окружења, међу којима и од Удружених синдиката Србије „Слога“, првог и јединог синдиката из Србије који се јасно противи неолибарализму.
Шта нам ваља чинити
Пракса пословања мултинационалних компанија и концентрисање производње у земљама јефтине радне снаге и слабог законодавства, несумњиво указује да је и Србија једна од земаља која све чешће стране инвеститоре привлачи слоганом јефтине радне снаге, будући да нам је просечна зарада једна од најмањих у региону и Европи.
Удружени синдикати србије „Слога“ су јасног става да Србија не сме постати земља јефтине радне снаге и преживљавања радничких породица.
Наша активност ће бити усмерена ка подизању социјалне свести радника о њиховој улози у друштву, а пре свега улози њихове радне снаге као јединог капитала који имају.
Бојкот компанија које желе потрошача, али не и плаћеног и задовољног радника, Слога ће у наредном периоду користити као акцију јасног карактера према свим оним компанијама и послодавцима који остварују велики и енормни профит на зноју својих запослених.
Информативна служба