Home » СИНДИКАТ » Веселиновић: Ласта доведена на ивицу пропасти да би је продали тајкунима блиским власти
Веселиновић: Ласта доведена на ивицу пропасти да би је продали тајкунима блиским власти

Веселиновић: Ласта доведена на ивицу пропасти да би је продали тајкунима блиским власти

Извор: masina.rs, 08.04.2019.-

машина. –

Вредност Ласте процењена је на највише 23 милиона евра, а компанија је стављена на листу предузећа која би требало приватизовати ове године. Председник синдиката Слога Жељко Веселиновић сматра да се ради о намери предаје компаније неком од тајкуна који је близак владајућој коалицији.

Упркос томе што Ласта поседује велики број аутобуса и аутобуских станица у целој држави и што је пословање у последњих неколико година у плусу, планирана је приватизација у овој години.

Како преноси Инсајдер ревизорска кућа БДО проценила је вредност највећег и најстаријег предузећа за превоз путника у Србији између 16 и 23 милиона евра.

У претходном периоду долазило је до честих смена директора, а нето добит предузећа се смањивала, што је водило и до периодичних штрајкова радника.

Председник Удруженог синдиката Србије „Слога“ сматра да Ласта вреди много више и да постоји намера да ову компанију преузме неко од људи близак владајућој партији:

Процена имовине је криминално одрађена. Немогуће је да фирма која поседује огромну имовину, пре свега станице и стајалишта у целој Србији, која има возни парк од преко 300 аутобуса и профитабилне линије у земљи и иностранству, буде процењена на тако смешу цифру. Не треба ни заборавити да је имовина Ласте била и аутобуска станица у Београду која је одузета због градње Београда на води и где је држава била обавезна да Ласти уплати суму у вредности тог земљишта. Међутим, то ни до дан данас није урађено.

У претходном периоду ојачали су превозници којима управљају људи блиски владајућој партији, што изазива сумњу да ће они преузети највећег аутобуског превозника у Србији.

Мислим да ће Ласту покушати да приватизују на један криминалан начин, тако што ће компанију предати неком од својих блиских тајкуна који би на тај начин преузели превозника и један огроман број аутобуса, профитабилних линија и што је најважније велики број стајалишта у целој земљи. Ласта је била национални превозник и у бившој Југославији и практично у сваком граду или општини у којој постоје аутобуска стајалишта Ласта је власник комплетног земљишта и инфраструктуре. Такве станице су углавном прављене у центру града и вредност самих локација пребацује и десет пута вредност на коју је Ласта процењена.

Као потенцијалног купца Ласте, Веселиновић помиње једно предузеће.

На пример ту је Стрела из Уба коју држи председник Извршног одбора Српске напредне странке, која је преко ноћи од локалне фирме постала једна од најјачих у Србији и која је заинтересована да купи Ласту. Ово је школски пример уништавања једне компаније која може бити успешна али се уништава да би неко близак власти могао да зарађује, закључује Веселиновић.

 

.

УКРАТКО - sloga

Удружени синдикати Србије „СЛОГА“ су основани почетком 2008 године од групе синдикалних активиста незадовољних радом постојећих синдиката.

ОСТАВИТЕ КОМЕНТАР

Ваша е-адреса неће бити објављена. Обавезна поља су означена *

*

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања: Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени. Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове Удружених синдиката Србије Слога.
Scroll To Top