Zbog niskih plata i loših uslova rada, gradski prevoznik od septembra napušta veliki broj radnika
U potrazi za boljom zaradom vozači autobusa već nekoliko godina odlaze iz Beograda, a od početka septembra Gradsko saobraćajno preduzeće izgubiće još 350 radnika.
Iako su učestali odlasci radnika u inostranstvo, zbog niskih plata i loših uslova rada postali uobičajeni, ovoliko smanjenje broja zaposlenih može da dovede u pitanje funkcionisanje celog sistema javnog prevoza u glavnom gradu, jer, prema procenama sindikalaca, iako tačnih podataka nema, u GSP trenutno nedostaje bar 1.000 vozača.

N.Aleksić
– Trenutno GSP ima manje vozača i majstora nego administrativnih radnika, što je apsurd. U administraciji je stalno zaposleno oko 2.000 ljudi, a još 3.000 njih radi na ugovor od 24 meseca. Majstora ima svega 300, a vozača oko 2.000, što nije ni približno potrebnom broju. Optimalno bi bilo četiri vozača po svakom vozilu, što znači da je potrebno bar 3.500 zaposlenih vozača – tvrdi Nebojša Aleksić, predsednik sindikata Sloga GSP. On dodaje da masovni odliv vozača traje već tri godine, a osim vozača, odlaze i iskusni i obučeni majstori, mehaničari, autoelektričari.
Aleksić kaže da je rukovodstvo, kako bi anuliralo manjak radnika, dodatno opteretilo vozače, a istovremeno i smanjilo broj vozila na ulicama.
– Prošle godine je uvedeno osmočasovno radno vreme, šest dana u nedelji. Po izlasku iz letnjeg reda vožnje broj vozila u saobraćaju nije povećan, a ove godine je tako umanjeni broj i dodatno smanjen. I pored toga se manjak vozača i dalje oseća – navodi Aleksić.
Opširnije na danas.rs – Iz GSP odlazi još 350 vozača
.