Због ниских плата и лоших услова рада, градски превозник од септембра напушта велики број радника
У потрази за бољом зарадом возачи аутобуса већ неколико година одлазе из Београда, а од почетка септембра Градско саобраћајно предузеће изгубиће још 350 радника.
Иако су учестали одласци радника у иностранство, због ниских плата и лоших услова рада постали уобичајени, оволико смањење броја запослених може да доведе у питање функционисање целог система јавног превоза у главном граду, јер, према проценама синдикалаца, иако тачних података нема, у ГСП тренутно недостаје бар 1.000 возача.
– Тренутно ГСП има мање возача и мајстора него административних радника, што је апсурд. У администрацији је стално запослено око 2.000 људи, а још 3.000 њих ради на уговор од 24 месеца. Мајстора има свега 300, а возача око 2.000, што није ни приближно потребном броју. Оптимално би било четири возача по сваком возилу, што значи да је потребно бар 3.500 запослених возача – тврди Небојша Алексић, председник синдиката Слога ГСП. Он додаје да масовни одлив возача траје већ три године, а осим возача, одлазе и искусни и обучени мајстори, механичари, аутоелектричари.
Алексић каже да је руководство, како би анулирало мањак радника, додатно оптеретило возаче, а истовремено и смањило број возила на улицама.
– Прошле године је уведено осмочасовно радно време, шест дана у недељи. По изласку из летњег реда вожње број возила у саобраћају није повећан, а ове године је тако умањени број и додатно смањен. И поред тога се мањак возача и даље осећа – наводи Алексић.
Опширније на данас.рс – Из ГСП одлази још 350 возача
.