Извор: danas.rs, 11.03.2019.-
Пише: И. Николић.-[divider]
Синдикат Слога ГСП Београд реаговао је након што су Град и то јавно предузеће прошле недеље расписали два тендера за куповину нових аутобуса, указујући на неке од, како кажу, спорних услова наведених у тендерској документацији.
Један од најзанимљивијих, који је први „упао у очи“ представницима тог синдиката, је захтев за обавезну уградњу аудио улаза у кабину возача.
Наиме, у тендерској документацији, у одељку који се односи на обавезну опрему унутар возачке кабине, наведено је да се, између осталог, захтева и аудио улаз, и то минимално један улазни канал. „Широкопојасни аудио модул за снимање звука у возилу мора да омогући снимање звука у простору возачке кабине“, стоји у објашњењу услова.
– Насупрот досада захтеваном видео наџору који покрива унутрашњост целог возила, и који је разумљиво оправдан, синдикат не види коме је потребан и аудио наџор у кабини возача и пита надлежне и руководство предузећа који је мотив за „прислушкивање“ радника у току радног времена – наводи за Данас председник Слоге ГСП Небојша Алексић.
Он додаје да није јасно ни због чега су расписана два тендера са различитим условима, када се у оба случаја купују исти, соло нископодни аутобуси.
– Није јасно ни зашто је донета одлука да се купују соло аутобуси, када ове године у отпад одлази више од 250 зглобних, који су свакако градском превознику потребнији. Све наведено изазива сумњу да се тендерски услови „штимују“ за већ познатог продавца и да су мотиви градских челника сумњиви – каже Алексић.
Он скреће пажњу да тај синдикат свакако подржава најављену куповину нових 240 возила, као и недавну набавку униформи за возаче, али да је, због неоправдано високе цене и лошег квалитета поменутих униформи, и та куповина била још једна у низу која је показала да су „намере послодавца и Града крајње неискрене, политикантске и искључиво урађене у сврху предизборног маркетинга“.
– Синдикат сматра да је наводна брига за возаче лицемерна и лажна. Тим истим возачима се, противно њиховој вољи, од ионако ниских плата, одузима по 3.000 динара за бонове за исхрану у радничкој мензи, у којој су цене више чак 20 одсто од тржишних. Проблем је утолико већи јер возачи те бонове не могу ни да искористе до краја, и многи су присиљени да раде гладни, када смену примају и предају у граду, без уласка у гаражу – тврди Алексић.
Нагомилане проблеме у ГСП међутим, сматра Алексић, неће решити само набавка нових возила. Лоши услови рада, све мање возача, али и других радника, недостатак опреме, излазак неисправних аутобуса на улице, доводе у питање опстанак предузећа, запослене стављају у незавидан положај, али угрожавају и грађане, кориснике тог превоза, тврди Алексић.
– Искусни возачи одлазе из ГСП због ниских плата, услова рада али и све отворенијег мобинга. Возачи су под сталним уценама чланством у Самосталном синдикату, јер само тако могу да избегну да буду распоређени да возе лошија возила, или у смене које им не одговарају. Већи проблем је одлазак радника одржавања, који ГСП напуштају јер због недостатка основних средстава за рад, опреме, резервних делова и алата, и додатних притисака, неретко завршавају са повредама, професионалним обољењима па и инвалидношћу – тврди Алексић и додаје да је тренутно у ГСП административних радника дупло више него возача и мајстора.
[divider]
До 1. септембра возила на улицама
ГСП Београд и Град расписали су 7. марта јавну набавку за куповину 170 нископодних соло аутобуса у вредности од 35 милиона евра, који су обезбеђени из градске касе ребалансом буџета, док је дан раније расписан тендер вредности 10 милиона евра из средстава предузећа за куповину 70 возила истог типа на лизинг. Према најавама градских челника, аутобуси треба да буду на улицама до 1. септембра.
[divider]