БЕОГРАД, 12. 08. 2014. —
Да председник Удружених синдиката Србије “Слога“ Жељко Веселиновић као неприкосновени лидер радништва ужива највеће поверење чланства показује и данашње писмо које је послао Златибор Љубинковић, председник Синдиката Слога Препород Железнице.
Поштовани Жељко,
знам да си имао велику борбу са издајницима нашег синдиката и радништва уопште. Што се тиче стања на железници имао сам препреку за развој нашег синдиката од стране бившег генералног директора.
Наиме, он је одмах успео да у наш Извршни одбор убаци своје људе и ту се у том тренутку није могло скоро ништа. Успео сам да променим чланове ИО и окупим честите људе.
Ово је сада нешто сасвим друго. Водимо тешку битку са остацима Симоновићевих људи, али успећемо.
Железничари се ових дана интензивно учлањују у наш синдикат.
У прилогу јавно обраћање запосленима на железници.
Срдачан поздрав!
Златибор Љубинковић
[divider]
ОБРАЋАЊЕ ЗАПОСЛЕНИМА „ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ“ А.Д. БЕОГРАД
Поштоване колегинице и колеге,
желимо да вас подсетимо на то да је и поред смене Драгољуба Симоновића са места генералног директора „Железнице Србије“ а.д. Београд почетак решавања сложених проблема ипак далеко, јер је иза овог човека, оскудног морала и знања, остала читава камарила која и даље спроводи пословну политику којом се железница води по слепом колосеку. Извршни директори Светозар Ћапин и Предраг Јанковић покушавају да покрену пословне активности са нулте тачке, али их у том настојању блокира „врчинска група“.
Симоновић се понаша као да је и даље генерални директор, а своје позиције грчевито брани преко својих послушника. Самим тим, део менаџмента који чине људи блиски поменутом господину озбиљно угрожава опстанак српске железнице и железничара.
Синдикат Слога Препород Железнице својим деловањем, а нарочито кроз обраћање надлежним институцијама Републике Србије, намерава да изрази своје противљење због:
• даљег урушавања железнчког транспортног система Републике Србије у сваком погледу;
• срозавања достојанства железничара са аспекта појединца, као и угледа железничке професије у целини;
• обесмишљавања КУ, Правилника о организацији и систематизацији, као и свих других прописа ЖС;
• умањења зарада, ускраћивањем неких основица по праву запослених на увећану зараду, као и дела накнаде за превоз и још много тога другог, изигравањем појединих одредби КУ након усиљеног темпа уговарања и потписивања Анекса КУ, чак неколико недеља пре усвајања Закона о изменама и допунама Закона о раду;
• даљег погоршавања услова рада и права запослених;
• владавине нестручних људи огрезлих у непоштовању законских, али и моралних норми понашања;
• шиканирања углавном вредних и поштених радника, као и већине доказаних стручњака;
• угрожавања безбедности железничког саобараћаја у пуном смислу те речи.
Синдикат Слога Препород Железнице, поред наведеног, настоји да осујети ширење страха међу железничарима од евентуалног губитка посла, јер у таквим екстремно стресним условима, поред лошег техничко-технолошког стања система, сигурно да није могуће обезбедити сасвим поуздан процес одвијања железничког саобраћаја. Међутим, ако неко и треба да брине за своја радна места природно би било да то буду она лица која су на крајње чудан начин и у супротности са одлуком Владе РС, последњих година, упослена на железници, а где у већини случајева није ни било реалних кадровских потреба за многима од њих.
Питање стамбене политике је проблематика која се мора хитно и перманентно решавати, али не на начин како је то покушавао да решава одлазећи генерални директор. Поврх свега, заложићемо се да запослени, који користе станове на основу уговора о закупу, стекну право на откуп тих станова и тако трајно реше своје стамбене проблеме. Наравно да прво морамо препознати и отклонити све препреке које ометају спровођење тих активности.
Свакако да списак покренутих питања о постојећим проблемима, које смо овде навели, није закључен. Помозите нам да га допунимо и кроз конструктивне извештаје председнику РС, Скупштини РС, Влади РС, као и њеним надлежним министарствима укажемо на реално стање на српској железници.
Све запослене, који сматрају да је ово исправан пут којим иде Синдикат Слога Препород Железнице, позивамо да нам се придруже и помогну да се успостави такав пословни амбијент којим ће се покренути економско оздрављење „Железнице Србије“ а.д. Београд, а самим тим и којим ће се побољшати материјално стање сваког железничара.
Председништво ССПЖ
[divider]