Извор: данас.рс, 04.05.2019.-
И. Николетић.-[divider]
Синдикат „Слога“ ЈКП ГСП објавио је прекјуче фотографије одштампане саобраћајне дозволе за поједине аутобусе јавног градског превозника који, како кажу, менаџмент свакодневно шаље у саобраћај, иако су технички неисправни.
– На електронски очитаној саобраћајној дозволи види се да је конкретном аутобусу истекла регистрација у септембру прошле године, а такође пише да је возило жуто, иако је аутобус префарбан у црвено. По Закону о саобраћају то је технички неисправно возило. Међутим, та возила и као неисправна, иду свакодневно у саобраћај, а у ГСП их је минимум 50 одсто – каже Небојша Алексић, преседник „Слоге“ у том предузећу. Он додаје да су често фарбани и аутобуси који су већ пар дана касније одлазили „на сечење“ и у старо гвожђе.
Најављена набавка аутобуса, сматра Алексић, краткотрајно ће да поправи стање возног парка ГСП, јер, како тврди, више возила одлази у расход него што се набавља.
„Секу се чувени јапански Манови који су још увек носиоци функционисања ЈКП ГСП Београд. Солариси купљени за време мандата Драгана Ђиласа су због лошег одржавања пред распадом. То што оснивач предузећа, Град Београд, није набављао возила од 2012. до сада, оставило је катастрофалне последице по функционисање фирме. Финансијска девастација ГСП од стране оснивача нас је разорила, а само један пример лошег пословања је неједнако плаћање услуга приватницима у односу на ГСП“, наводи Алексић.
Он сматра да је то условило одлазак квалитетних возача али и великог броја радника одржавања.
– Иако је, по оснивачком акту ГСП Београд, Град у обавези да набавља возила, делове, алат, хтз опрему, они то не чине. Возни парк све мање има ко да одржава, мајстора нема, алата и делова такође. У исто време нам се не дозвољавају равноправни услови рада као и да тај рад наплатимо, каже Алексић.
Он томе додаје да је и синдикално организовање из дана у дан све теже, јер како каже, менаџмент предузећа „врши прогон“ синдиката „Слога“ и „гуши сваку критичку реч“.
– У ГСП се гуши свака конструктивна критика која иде у правцу побољшања стања а у циљу опстанка компаније, што само може да говори да наш менаџмент и оснивач предузеће намерно гурају у стечај. Циљ је да се наше гараже, због атрактивних локација, претворе у земљиште где ће се зидати трзни центри и станови, што је већ виђено на примерима многих других фирми – закључује Алексић.
Коментари о примерима лошег пословања градског превозника се не смирују, а на удару опозиције последње недеље су и недавно расписани тендери за набавку нових аутобуса. Како је Савез за Србију недавно објавио, обе набавке су спорне, а услови, судећи по појединим ставкама тендерске документације, „намештени“ за циљане понуђаче.
Одборничка група СЗС у Скупштини Београда саопштила је да се систем градског превоза, базиран на препуштању линија приватницима и гашењу ГСП-а, распао током зиме и да су „цену неулагања у Градско саобраћајно предузеће платили Београђани који су чак и гурали аутобусе“.
Никола Јовановић из Народне странке је саопштио да је градска власт после пет година прихватила став опозиције да се морају набавити нови аутобуси.
„Међутим, ни ова јавна набавка није могла да прође без спорних елемената. Расписана су два тендера истовремено: на првом је услов био да је понуђач за 10 година продао 10 аутобуса, а на другом да је за пет година продао 4.000? Из овог податка је јасно да је тендер био нацртан за унапред одређене компаније из Кине и Турске“, навео је Јовановић.
Он је додао и да је спуштен критеријум кубикаже мотора у односу на претходни период, па ће Београд добити аутобусе са слабијим моторима у односу на све раније периоде. „Овом набавком, као и многим претходним, у слободној Србији ће се бавити за то надлежни органи“, поручио је тада Јовановић.
Администрације више него мајстора и возача
„Овог момента у ГСП Београд ради 5.800 радника и то 2.700 возача, 300 мајстора и 2.800 административна радника и запослених у менаџменту. Готово половина запослених су у администрацији, што је неодрживо“, тврди Алексић.
.