Beograd, 16. maj 2016. – Nakon što je antikorupcijski sajt Pištaljka na njihovom sajtu objavio da je Beogradski aerodrom „Nikola Tesla“, čiji je većinski vlasnik država Srbija, zaposlio tokom prošle godine 778 radnika bez konkursa i time broj zaposlenih povećao, usledili su i drugi napisi i negativni komentari u kojima se zapošljavanje osporava.
Predrag Adamov, predsednik Sindikata „Sloga – Aerodrom Nikola Tesla“, rekao je da je sa aspekta sindikalnog delovanja neprihvatljivo dozvoliti da se na osnovu predpostavke da se nešto radi ispod žita osporava zapošljavanje.
-Ovde se ne radi o nekakvom novom zapošljavanju, već isključivo o promeni radno pravnog statusa zaposlenih, koji su za potrebe aerodroma preko omladinskih zadruga radili unazad i po 20 godina. Prevođenjem tih radnika na ugovor na određeno, delimično je ispravljena nepravda, i oni sada imaju sva prava iz radnog odnosa kao i stalno zaposleni na neodređeno vreme, kaže Adamov.
Adamov ističe i da je u periodu pre dvehiljadite i nakon toga, sve do 2004. godine, aerodrom imao gotovo duplo više zaposlenih na neodređeno vreme, a da se sada kada je obim posla veći, bukvalno insistira na zapošljavanju preko omladinskih zadruga i uslužnih agencija za iznajmljivanje radne snage.
-Posebno je interesantna činjenica da se 2014. godine vršio medijski pritisak da svi radnici moraju da budu radnici aerodroma, a ne da se upošljavaju preko agencija i omladinskih zadruga, a da se danas poslovodstvo koje se obavezalo i obećalo da će taj problem rešiti napada i osuđuje.
-Kada je reč o javnom konkursu, na šta se potencira, odgovorno tvrdim da on u našem slučaju nije potreban, budući da nijedan zakon to ne obavezuje, jer aerodrom nije javno preduzeće, već akcinarsko društvo.
Adamov kaže da će se on lično, kao i sindikat uvek zalagati za svako radno mesto i da će podržati politiku vlade i menadženta kada je upošljavanje u pitanju, jer je sve u slučaju aerodroma, kako je kazao “ urađeno u skladu sa zakonom.
On kaže i da će se zalagati za povećanje zarada, jer kako je rekao “ zarade u branši civilnog vazduhoplovstva Srbije su jedne od najnižih u regionu“, dok se istovremeno od dobiti puni budžet.
-Sve dok su zvanični organi Republike Srbije u nadzoru nad aerodromom, i dok pojedine institucije poput Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV) insistiraju na povećanju broja izvršilaca radi boljeg operativnog funkcionisanja, a u skladu sa domaćim i međunarodnim propisima, za nas u sindikatu će ova priča oko zapošljavanja biti legalna i zakonita, ističe Adamov.
Informativna služba USS „Sloga“
Recimo NE Srbiji iz doba JURE!