Београд, 16. мај 2016. – Након што је антикорупцијски сајт Пиштаљка на њиховом сајту објавио да је Београдски аеродром „Никола Тесла“, чији је већински власник држава Србија, запослио током прошле године 778 радника без конкурса и тиме број запослених повећао, уследили су и други написи и негативни коментари у којима се запошљавање оспорава.
Предраг Адамов, председник Синдиката „Слога – Аеродром Никола Тесла“, рекао је да је са аспекта синдикалног деловања неприхватљиво дозволити да се на основу предпоставке да се нешто ради испод жита оспорава запошљавање.
-Овде се не ради о некаквом новом запошљавању, већ искључиво о промени радно правног статуса запослених, који су за потребе аеродрома преко омладинских задруга радили уназад и по 20 година. Превођењем тих радника на уговор на одређено, делимично је исправљена неправда, и они сада имају сва права из радног односа као и стално запослени на неодређено време, каже Адамов.
Адамов истиче и да је у периоду пре двехиљадите и након тога, све до 2004. године, аеродром имао готово дупло више запослених на неодређено време, а да се сада када је обим посла већи, буквално инсистира на запошљавању преко омладинских задруга и услужних агенција за изнајмљивање радне снаге.
-Посебно је интересантна чињеница да се 2014. године вршио медијски притисак да сви радници морају да буду радници аеродрома, а не да се упошљавају преко агенција и омладинских задруга, а да се данас пословодство које се обавезало и обећало да ће тај проблем решити напада и осуђује.
-Када је реч о јавном конкурсу, на шта се потенцира, одговорно тврдим да он у нашем случају није потребан, будући да ниједан закон то не обавезује, јер аеродром није јавно предузеће, већ акцинарско друштво.
Адамов каже да ће се он лично, као и синдикат увек залагати за свако радно место и да ће подржати политику владе и менаџента када је упошљавање у питању, јер је све у случају аеродрома, како је казао “ урађено у складу са законом.
Он каже и да ће се залагати за повећање зарада, јер како је рекао “ зараде у бранши цивилног ваздухопловства Србије су једне од најнижих у региону“, док се истовремено од добити пуни буџет.
-Све док су званични органи Републике Србије у надзору над аеродромом, и док поједине институције попут Директората цивилног ваздухопловства (ДЦВ) инсистирају на повећању броја извршилаца ради бољег оперативног функционисања, а у складу са домаћим и међународним прописима, за нас у синдикату ће ова прича око запошљавања бити легална и законита, истиче Адамов.
Информативна служба УСС „Слога“
Рецимо НЕ Србији из доба ЈУРЕ!