Извор: данас.рс, 21.02.2019.
Аутор: И Николић.-[divider] Након што је током викенда из гараже ГСП „Београд“ украден један аутобус, а сутрадан у гаражи тог предузећа избио пожар који је оштетио три возила, синдикат „Слога“ затражио је јуче од директора градског превозника Радише Момчиловића одговоре на низ питања везаних за инциденте, као и да ли је истрага утврдила одговорност за оба догађаја.
Због последњих дешавања у том предузећу прекјуче је смењен извршни директор аутобуског подсистема Срђан Коматина, а како је заменик градоначелника Горан Весић на свом Фацебоок профилу објавио, да ли ће бити још смена, показаће истрага. За сада, детаљи о тим ексцесима јавности нису познати, а осим што је ГСП кратко саопштио да је у једном од погона избио пожар, надлежни у предузећу и градски челници нису иступили никаквим званичним саопштењем о другом догађају.
У званичном допису који је „Слога“ јуче упутила директору Момчиловићу, челници синдиката питају који је налаз комисије предузећа која обавља интерну истрагу узрока пожара на возилима, као и да ли је, поред шефа одржавања погона Нови Београд, утврђена и одговорност још неког од руководилаца и организатора процеса рада у самом погону.
„Које кварове је возило А-1111 имало уназад седам дана пре избијања пожара? По чијем налогу је остављен стартован мотор на аутобусу док је био паркиран у гаражи и колико је дуго возило било у таквом начину рада? Ко је од запослених и када приметио знаке пожара на возилу и да ли су припадници Ватрогасне службе ГСП-а, који су смештени тридесетак метара од места на којем су била паркирана изгорела возила, реаговали одмах или је било кашњења у започињању интервенције, а уколико јесте, из којих разлога?“, питања су на која синдикат захтева одговоре.
„Слога“ поставља питање и колико је запослених на пословима ватрогасца распоређено у саобраћајним погонима ГСП-а, а који је број прописан Планом заштите од пожара у ЈКП ГСП „Београд“.
– Колико контрола и које недостатке су пронашли контролори техничке експлоатације Унутрашње контроле ГСП-а у претходна три месеца у свим саобраћајним погонима ГСП-а?- пита у допису секретар градског одбора „Слоге“ Небојша Алексић.
Он наводи да се већина аутобуса ГСП „Београд“ и са бројним, евидентним неисправностима, свакодневно свесно упућује на улицу, само да би се привидно испунило захтевано бројно стање возила у саобраћају.
„У саобраћај се пуштају возила са неисправном сигнализацијом, без прописане опреме од значаја за безбедност коју не поседује велика већина возила ГСП, са истрошеним и излизаним пнеуматицима, па до још озбиљнијих неисправности, у раду управљачких и кочионих система“, наводи се у допису.
Синдикат тражи и појашњење инцидента који се догодио рано ујутру у недељу, када је из погона „Карабурма“ украден аутобус, као и одговор на питање како се догодило да сви безбедносни системи закажу.
„Када је уочено да возило није у гаражи погона и да ли је случај одмах пријављен полицији или се то учинило са закашњењем? Да ли је утврђено на који начин је НН лице које је отуђило аутобус приступило унутрашњости објекта погона, с обзиром да су на улазима у објекте ГСП ангажовани радници приватне фирме за обезбеђење, уз наџор референата унутрашње безбедности предузећа?“, стоји у допису.
Синдикат указује и на лош систем видео-наџора, који је у погону „Карабурма“ у зони око гараже, како кажу, неупотребљив.
„То даје простор за бројне злоупотребе и махинације, крађу резервних делова, и приступ неовлашћених лица самом погону. Камере које су постављене уз ограду гараже у Миријевском булевару усмерене су тако да снимају небо, крошњу оближњег стабла и једну одређену тачку на тротоару, што је јасно сваком пролазнику који се затекне ту. Да ли је организациона јединица „Корпоративна безбедност“ упозната са тим и шта је узрок томе?“, наводи се у питањима упућеним директору ГСП.
У допису се скреће пажња и на могућу материјалну штету која је настала у тој крађи, јер је, према незваничним информацијама, из резервоара аутобуса источена одређена количина нафте, а поставља се и питање који резервни делови су пронађени у ормарићима запослених након акције Унутрашње контроле спроведене после тог инцидента.
Подсетимо, у недељу ујутру аутобус је украден из погона „Карабурма“ тако што се бивши запослени представио као возач и неометано извезао аутобус из гараже, како је саопштио синдикат „Слога“ у ГСП. Незванично, украдени аутобус касније пронађен напуштен, док су камере биле искључене а хард-диск који бележи снимке уклоњен из возила. Тада је синдикат „Слога“ реаговао и затражио одговорност руководства јер, према њиховим наводима, фирма поседује три прстена безбедности која су, сва три, заказала.
„У таквим околностима у фирму може да уђе ко год хоће и уради шта год хоће, што је опасно и за запослене али и за грађане који се возе тим возилима“, навео је прекјуче Небојша Алексић, председник тог синдиката и додао да се „унутрашња контрола више бави прогоном неподобних синдикалаца него безбедношћу компаније“.
У пожару у саобраћајном погону „Нови Београд“ који се десио у понедељак, на два аутобуса је причињена велика материјална штета, док је један аутобус мање оштећен. СОС синдикат у ГСП „Београд“ огласио се поводом овог догађаја захтевајући утврђивање одговорности руководилаца и са наводима да је било проблема приликом гашења пожара те да руководство треба јавности да пружи све информације о томе.
Руководство
Смењени директор аутобуског подсистема Срђан Коматина је у ГСП „Београд“ запослен од 2001. године, а пре последње функције радио је као пројект менаџер, директор и заменик директора СП „Карабурма“. На челу ГСП „Београд“ се тренутно налази Радиша Момчиловић који је пре неколико месеци заменио дугогодишњег челника тог јавног градског предузећа Жељка Милковића.
[divider]