Sindikati „Centar“, „Sloga“, „Pravda“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda ponovo upozoravaju da jedini način za očuvanje održivosti javnog prevoza u Beogradu leži u reformama i investicijama u gradski prevoz, kao i u postavljanju strogih standarda za privatne prevoznike. Oni naglašavaju da privatni prevoznici, koji bi trebali da budu podrška, a ne glavni prevoznici, predstavljaju znatno skuplju opciju za Beograđane u poređenju sa GSP-om, te da će grad, bez imalo oklevanja, nastaviti da plaća visoke troškove za njihove usluge.
„Na sledećoj sednici Skupštine grada Beograda koja će se održati 16. septembra, na dnevnom redu će se naći i aneks ugovora sa privatnim prevoznikom „Strela“ iz Obrenovca, koji je od oktobra prošle godine jedini prevoznik na teritorije opštine Surčin, a od juna ove godine i prevoznik kojem je grad Beograd poverio javni prevoz putnika na opštinama Zemun, Palilula i Novi Beograd“, navodi se u saopštenju Sindikata GSP, čiju izjavu prenosimo u celosti.
„Posle nepunih godinu dana ovaj privatni prevoznik je podneo zahtev gradu Beogradu za povećanjem cene rada, pa će ukoliko to bude usvojeno, troškovi koji će grad Beograd imati samo po osnovu tog ugovora biti veći za 5,11%, odnosno 168 dinara bez PDV-a umesto dosadašnjih 159 dinara po pređenom kilometru za solo autobus, 203 dinara umesto 193 dinara bez PDV-a za zglobni autobus i 126 dinara umesto 120 dinara bez PDV-a za svaki pređeni kilometar minibusa.
Podsećamo da je vrednost ugovora za prigradski prevoz putnika do opština Surčin, Lazarevac, Obrenovac, Mladenovac, Sopot i Grocku koji je zaključen pre nepunih godinu dana vredan 69,1 milijardi dinara i da je nosilac tog ugovora privatni prevoznik „Strela“ iz Obrenovca.
Upravo ono što je sada na redu za prigradski prevoz, možemo očekivati da će biti praksa i za gradski prevoz putnika, a to je da privatni prevoznik koristi svoj monopolistički položaj koji mu omogućava da diktira cenu prevoza koja se isplaćuje iz budžeta grada Beograda, sa isključivim ciljem maksimizacije profita privatne firme. Na taj način, svi korisnici javnog prevoza i građani Beograda postaju taoci interesa privatne firme, jer taj prevoznik ima ucenjivački potencijal da ukoliko ne dobije traženu cenu prevoza, redukuje ili obustavi rad na svojim linijama, čime bi građani bili onemogućeni da koriste prevoz.
Sindikati „Centar“, „Sloga“, „Pravda“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda još jednom upozorava čelnike grada Beograda da sistem javnog prevoza u prestonici može biti održiv samo uz reformisanje i ulaganje u javnog gradskog prevoznika i postavljanje jasnih standarda i kriterijuma za izbor privatnih prevoznika koji treba da budu ispomoć gradskom prevozniku, a ne glavni prevoznik u gradu. Na kraju, dolazimo i do zaključka da su ovakvi privatni prevoznici značajno skuplji za sve Beograđane u odnosu na GSP i da će grad bez ikakve zadrške plaćati takvim prevoznicima svoje usluge“, zaključuju iz Sindikata GSP.
Informativna služba
Foto: screenshot
.