Извор: гласзападне србије.рс, 24.01.2017. – Машиновође секције за вучу возова Ужице Србије карго а.д. нашли су се на стубу срама и блама ни криви а ни дужни, наводи се у саопштењу Синдиката машиновођа Слога Србије карго.
Преносимо отворено писмо у целости:
То што нас је задесило нисмо могли ни сањати. На име одвајањем, реструктурирањем бившег предузећа “Железнице Србије а.д.” на три нова друштва и то: Предузеће за железнички превоз робе “Србија карго а.д.”, Предузеће за железнички превоз путника “Србија воз а.д.” и инфраструктуру железнице Србије а.д. Овим новим односно сва три нова формирана друштва морају међу собно да врше измирење свих обавеза материјалне природе једни према другима, што у глобалу не споримо.
Спорно је то што машиновођа у “Србија карго а.д.” одвијањем ових токова реструктурирања навише испашта и трши на леђима како морално тако и материјално. Машиновођа у секцији за вучу возова Ужице у просеку месечно 10 – 12 пута иде “режи” тј. Упућује се на рад или са рада са адекватним возом са превозом путника како бих сменио колегу у некој од станица односно кад је смењен да бих се вратио домицил. Том приликом доживљава сва могућа малтретирања и шиканирања, не својом већ кривицом послодавца. Машиновођа за споменуте “режи” вожње добија наводно новац у кешу око 1.000 динара код благајника у већини случајева нема новца и онда је машиновођа приморан да да свој новац а тај новац он већином нема због нискх примања која су нижа од репубчиког просека. У случају да има свој новац предузеће врши рефундацију у следећем месецу. Самим тим машиновођа је приморан на шверц ако у опште тако можемо то дефинисати. Машиновођа Србија карго а.д. бива увек сачекан испред улаза у воз од контолора и кондуктера а и бива злостављен мора да каже докле путује, што путује, да покаже карту итд. Док остали путници нису подвргнути овоме. Благо речено третиран је као највећи лопов и најгори криминалац по неписаном правилу у овим ситуацијама често долази до вербалних конфликта и претњи. Да не спомињем све лоше догодовштине, а било их је на претек. За горе споменуто, одговоран је највише пословодство сва три друштва јер нису уредили горе споменуту тематику на ваљан начин из њима знаним разлозима. Водили су се паролом да то њих не дотиче а о раднику ко данас брине? Синдикат машиновођа Србија карго у више наврата покушао је да реши преговорима са надлежним директорима “Србија карго ад” овај и друге проблеме запослених али надлежни нису испоштовали договорено или нису имали разумевање за проблеме радника. Синдикат машиновођа Слога Србија карго упућује ово јавно отворено писмо свим заинтересованим у жељи и нади да помоћ попут овог проблема бити решени на задовољство свих запослених.
Заступник, председник синдиката машиновођа Слога Србија карго
Небојша Дуканац
ВИДЕО: ДУКАНАЦ У ДНЕВНИКУ ЗАПАДНЕ СРБИЈЕ
[divider]
[divider]
….