Najavljeno ukidanje postojećeg reda vožnje i prelazak na intervalski red vožnje linija javnog gradskog saobraćaja, gde nema tačno utvrđenih vremena polazaka, potencijalni je problem za vozače u javnom gradskom prevozu, jer na taj način neće biti moguće predvideti u koje vreme i na kom mestu će vozač završavati svoju smenu, saopštio je sindikat Sloga – GSP Beograd.
„Podsećamo da je radno vreme vozača u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika zakonom ograničeno na najviše osam sati. Važećim redovima vožnje tačno je predviđeno vreme početka i vreme završetka smene vozača na liniji, tako da nijedan vozač po rasporedu rada ne sme da upravlja vozilom duže od osam časova“, navodi se u saopštenju.
Ukazuje se da „ukoliko bi se realizovala ideja o ukidanju postojećeg reda vožnje i vozila sa terminusa polazila bez unapred određenog vremena, mnogi vozači bi svakodnevno radili duže od osam časova dnevno, a vozači iz narednih smena bi morali na trasi linije da preuzimaju vozila za svoje smene, što je pre svega rizik po bezbednost saobraćaja, ali i narušavanje osnovnih zakonskih prava da svaki zaposleni unapred ima utvrđen raspored rada, odnosno radno vreme, mesto početka i završetka svoje smene“.
„To je zajednički problem i vozača GSP Beograd, ali i privatnih prevoznika, naročito imajući u vidu da smo svakodnevno svedoci da kod mnogih privatnih prevoznika vozači i dalje rade duže od osam časova dnevno“, piše u saopštenju.
Dodaje se da sindikat Sloga, zajedno sa kolegama iz sindikata Centar, Pravda i Sindikatom zaposlenih u javnom prevozu Beograda još jednom apeluje na gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića da pre donošenja bilo kakvih odluka konsultuje eksperte saobraćajne struke, naročito saobraćajne inženjere sa višegodišnjim iskustvom u planiranju i organizaciji javnog gradskog saobraćaja.
Ukazuje se da sve odluke koje se donesu bez njihove konsultacije mogu imati negativan uticaj na funkcionisanje javnog prevoza, a pre svega saobraćajno osoblje i sugrađane koji su korisnici usluga javnog prevoza.