Home » SINDIKAT » Veselinović: Lasta dovedena na ivicu propasti da bi je prodali tajkunima bliskim vlasti
Veselinović: Lasta dovedena na ivicu propasti da bi je prodali tajkunima bliskim vlasti

Veselinović: Lasta dovedena na ivicu propasti da bi je prodali tajkunima bliskim vlasti

Izvor: masina.rs, 08.04.2019.-

mašina. –

Vrednost Laste procenjena je na najviše 23 miliona evra, a kompanija je stavljena na listu preduzeća koja bi trebalo privatizovati ove godine. Predsednik sindikata Sloga Željko Veselinović smatra da se radi o nameri predaje kompanije nekom od tajkuna koji je blizak vladajućoj koaliciji.

Uprkos tome što Lasta poseduje veliki broj autobusa i autobuskih stanica u celoj državi i što je poslovanje u poslednjih nekoliko godina u plusu, planirana je privatizacija u ovoj godini.

Kako prenosi Insajder revizorska kuća BDO procenila je vrednost najvećeg i najstarijeg preduzeća za prevoz putnika u Srbiji između 16 i 23 miliona evra.

U prethodnom periodu dolazilo je do čestih smena direktora, a neto dobit preduzeća se smanjivala, što je vodilo i do periodičnih štrajkova radnika.

Predsednik Udruženog sindikata Srbije „Sloga“ smatra da Lasta vredi mnogo više i da postoji namera da ovu kompaniju preuzme neko od ljudi blizak vladajućoj partiji:

Procena imovine je kriminalno odrađena. Nemoguće je da firma koja poseduje ogromnu imovinu, pre svega stanice i stajališta u celoj Srbiji, koja ima vozni park od preko 300 autobusa i profitabilne linije u zemlji i inostranstvu, bude procenjena na tako smešu cifru. Ne treba ni zaboraviti da je imovina Laste bila i autobuska stanica u Beogradu koja je oduzeta zbog gradnje Beograda na vodi i gde je država bila obavezna da Lasti uplati sumu u vrednosti tog zemljišta. Međutim, to ni do dan danas nije urađeno.

U prethodnom periodu ojačali su prevoznici kojima upravljaju ljudi bliski vladajućoj partiji, što izaziva sumnju da će oni preuzeti najvećeg autobuskog prevoznika u Srbiji.

Mislim da će Lastu pokušati da privatizuju na jedan kriminalan način, tako što će kompaniju predati nekom od svojih bliskih tajkuna koji bi na taj način preuzeli prevoznika i jedan ogroman broj autobusa, profitabilnih linija i što je najvažnije veliki broj stajališta u celoj zemlji. Lasta je bila nacionalni prevoznik i u bivšoj Jugoslaviji i praktično u svakom gradu ili opštini u kojoj postoje autobuska stajališta Lasta je vlasnik kompletnog zemljišta i infrastrukture. Takve stanice su uglavnom pravljene u centru grada i vrednost samih lokacija prebacuje i deset puta vrednost na koju je Lasta procenjena.

Kao potencijalnog kupca Laste, Veselinović pominje jedno preduzeće.

Na primer tu je Strela iz Uba koju drži predsednik Izvršnog odbora Srpske napredne stranke, koja je preko noći od lokalne firme postala jedna od najjačih u Srbiji i koja je zainteresovana da kupi Lastu. Ovo je školski primer uništavanja jedne kompanije koja može biti uspešna ali se uništava da bi neko blizak vlasti mogao da zarađuje, zaključuje Veselinović.

 

.

Lajkuj i Podeli...

OSTAVITE KOMENTAR

Vaša e-adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *

*

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja: Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora ili skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove Udruženih sindikata Srbije Sloga.
Scroll To Top