Home » ОБАВЕШТЕЊА » Резултати Железаре и даље у сенци Ју-ес стила
Резултати Железаре и даље у сенци Ју-ес стила

Резултати Железаре и даље у сенци Ју-ес стила

Извор: Данас, 09.07.2018.-

Аутор: Г.Влаовић.-

Иако менаџмент кинеске компаније ХБИС у чијем власништву је смедеревска железара предвиђа да ће ове године остварити производњу од 1,8 милиона тона челика…

… то још увек неће достићи рекордну производњу Железаре Смедерево из 2006. године нити остварени профит тадашњег власника америчке компаније Ју-ес стил показују статистички подаци о производњи и продаји.

Наиме, Сонг Сихаи, директор ХБИС Србија, изјавио је да ће у 2018. години ниво производње у смедеревској железари достићи 1,8 милиона тона челика, да је у првих пет месеци извоз достигао 560 хиљада тона за 43,6 одсто више него у истом периоду прошле године те да је у 2017. години остварен приход од 750 милиона долара. Ипак, то још увек не угрожава рекордни приход из периода када је Ју ес стил газдовао фабриком и остварио резултат од 1,15 милијарди долара. У 2017. години, производња железаре је износила 1,5 милиона тона челика што је идентично нивоу производње из 2008. године. То је уједно била и последња година у којој је Железара Смедерево донела профит својим власницима. Извоз Железаре у периоду јануар-април 2018. већи је за 80,6 милиона евра него у прва четири месеца прошле године а од свих компанија у Србији од ХБИС-а је једино више зарадио Фијат, са 303,3 милиона евра остварених извозом аутомобила. ХБИС је пак извезао робу у вредности од 263,8 милиона евра.

Стручна јавност истиче да су разлози због којих ХБИС није достигао Ју-ес стил у рекордној производњи и заради, бар засад, чињеница да су Американци знатно више улагали у проширење производних капацитета, али и да су имали повољнију ситуацију јер је пре почетка светске економске кризе цена челика на тржишту била већа него што је то данас случај.

– Оно што треба нагласити је да се заборавља чињеница да је 2006. године Железара Смедерево остварила рекордну производњу од 2,2 милиона тона челика а не 1,9 милиона како се сада тврди. То је иначе и максимални капацитет Железаре Смедерево. Подаци се међутим фингирају да би резултат који су остварили Кинези био ближи рекорду који су направили Американци. Када је реч о заради чињеница је да је Ју ес стил имао повољнију позицију јер је рекордну зараду постигао у време пре економске кризе када је цена челика била далеко већа. Међутим, без обзира што ХБИС није достигао резултате Ју-ес стила за похвалу је што су задржали све запослене у железари и што су повисили плате за 10 одсто – каже за Данас Жељко Веселиновић, председник Удружених синдиката Србије „Слога“ који има подружницу у Железари Смедерево а својевремено је и сам радио у њој.

Према његовим речима велика непознаница је зашто још увек постоји предузеће Железара Смедерево којим газдује држава.

– Формално сам и ја још увек запослен у том предузећу. То је онај део који Кинези нису преузели а на који су пребачена дуговања и оно што ХБИС није хтео да купи. Поставља се питање због чега то предузеће још увек постоји и изазива спекулације и сумње да држава преко њега субвенционише ХБИС, што је за Европску унију неприхватљиво, и да се евентуално на то предузеће преносе неки губици које Кинези бележе, Доказа за то нема али основане сумње у јавности свакако постоје – каже наш саговорник.

Експерт за страна улагања Махмуд Бушатлија слаже се да се пословни резултати Ју-ес стила и ХБИС не могу поредити јер је ситуација на тржишту челика сада неповољнија него што је тада то био случај.

– Када је пак реч о оствареним резултатима у производњи цифра од 1,8 милиона тона произведеног челика је добар и охрабрујући. Сасвим је извесно да су Кинези уложили значајна средства за повећање продуктивности што се у потпуности исплатило. Такође, запослили су додатну радну снагу па радника у железари сада има више него што је то био случај у време док је газдовао Ју-ес стил. Не видим да је било какав хендикеп за Кинезе што нису достигли зараду из периода Американаца зато што је то у датом тренутку због ситуације на тржишту немогуће. У сваком случају ситуација у железари је добра и далеко је боље да њом управљају Кинези него такозвани професионални менаџмент предвођен Петером Камарашем, који је само бележио дуговања и чинио штету.

 

 

Lajkuj i Podeli...

OSTAVITE KOMENTAR

Vaša e-adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *

*

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања: Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени. Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове Удружених синдиката Србије Слога.
Scroll To Top