Home » OBAVEŠTENjA » Nebojša Aleksić, poverenik sindikata “Sloga GSP” o eksploziji kompresorske boce u beogradskom autobusu.
Nebojša Aleksić, poverenik sindikata “Sloga GSP” o eksploziji kompresorske boce u beogradskom autobusu.

Nebojša Aleksić, poverenik sindikata “Sloga GSP” o eksploziji kompresorske boce u beogradskom autobusu.

Izvor: radioslobodnaevropa.rs, 31.07.2019.
”Srbija u 14”, prilog – Dušan Komarčević, –

BEOGRAD: Eksplozija kompresorske boce koja se juče dogodila u gradskom autobusu u Beogradu otvorila je pitanje bezbednosti javnog prevoza u glavnom gradu.

Iako su i privatni prevoznici i Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) dužni dva puta godišnje da proveravaju tehničku ispravnost svojih vozila, u sindikatu “Sloga” tvrde da najveći broj vozila ne ispunjava osnovne kriterijume i da na tehničkim pregledima prolaze iz političkih razloga.

Javni gradski prevoz u Beogradu bilo da je reč o privatnim prevoznicima ili GSP daleko je od bezbednog, kaže za Radio slobodnu Evropu (RSE) Nebojša Aleksić, poverenik sindikata “Sloga GSP” komentarišući i jučerašnju eksploziju kompresorske boce u jednom beogradskom autobusu.

Prema rečima Aleksića na loše bezbednosne uslove utiču mnogi aspekti od tehničkih do ljudskih resursa.

– Vozila su jako stara u proseku oko godina. Ne ulaže se u delove, ne ulaćže se u održavanje. Gume su problematične, kočioni sistem, upravljački sistem, elektroinstalacije i zato dolazi do paljevine autobusa, međutimk, od materijalnog neulaganja je najteži odliv stručne radne snage.

Epilog eksplozije koja se dogodila juče u autobusu na liniji 78 u beogradskom naselju Dedinje su šest lakše povređenih osoba koje su zbrinute u Urgentnom centru.

Boca koja se koristi za kompresovanje vazduha za vrata i druge pneumatske sisteme u vozilima ekslodirala je u autobusu koji prpipada privatnoj firmi “Ban-bus”. Prema rečima Veljka Kovačevića šefa saobraćaja u ovoj firmi “Ban-bus” svakog dana na ulicama Beograda ima skoro svojih 70 autobusa, a sličnih incidenata, kaže, nisu do sada imali.

–  Nije ventil visogog pritiska odradio svoje, pukao je i udario u staklo koje se razbilo i povredilo par putnika.

Na pitanje novinara da li taj autobus ide na neki vanredni tehnički pregled i kakva je tu procedura, Kovačević je rekao da to sada zavisi od MUP-a koji će to odrediti.

O tome koliko su vozila GSP Beograd bezbedna nisu želeli da govore za program RSE, već su ih uputili na Sekretarijat za javni prevoz, a odgovor na pitanja koji su poslali do zaključenja priloga nije dobijen.

Nebojša Aleksić kaže da je njegov sindikat “Sloga” u više navrata obaveštavao javnost o tehnički neispravnim autobusima koji saobraćaju u glavnom gradu.

Na konstataciju RSE da je za prevoznike obavezan redovni tehnički pregled na šest meseci, Aleksić kaže:

– Tehnički pregled sam sebi radi GSP Beograd. Onda iz političkih razloga poluispravna vozila se puštaju kao tehnički ispravna. Tvrdim i smem da potpišem pod punom matrijalnom odgovornošću kada bi se uradio relevantan tehnički pregled sa standardima EU – preko 80 odsto vozila, što GSP-a, što privatnih prevoznika ne bi dobilo saglasnost za izlazak u saobraćaj.

Inače, vesti o tehnički neispravnostima u javnom prevozu nisu retkost. Juna ove godine mediji su izvestili da se zapalio autobus GSP-a na liniji 408. Na fotografijama sa lica mesta vidi se čitav autobus u plamenu i crni dim koji kulja iz njega. Marta prošle godine u Novom Beogradu se zapalio autobus koji saobraća na liniji 65, dok su se početkom 2017. godine u manje od sedam dana zapalila dva autobusa na liniji 302 – koje vozi do naselja Grocka.

Ovde možete poslušati prilog

Priredila u tekstualni format: Informativna služba USS Sloga

 

 

 

.

 

 

Lajkuj i Podeli...

OSTAVITE KOMENTAR

Vaša e-adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *

*

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja: Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora ili skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove Udruženih sindikata Srbije Sloga.
Scroll To Top