Home » ОБАВЕШТЕЊА » Изгубљену” цистерну са 30 ТОНА ПЛИНА код Пожеге само сат делио од тога да НАПРАВИ КАТАСТРОФУ
Изгубљену” цистерну са 30 ТОНА ПЛИНА код Пожеге само сат делио од тога да НАПРАВИ КАТАСТРОФУ

Изгубљену” цистерну са 30 ТОНА ПЛИНА код Пожеге само сат делио од тога да НАПРАВИ КАТАСТРОФУ

image_pdf

Извор: Блиц, 21.06.2018.

Цистерну са 30 тона плина, која је “изгубљена” у Каленићима на прузи Београд-Бар, откачио је искусни железничар, показали су први резултати истраге, а сазнаје “Блиц”.

Полиција у Пожеги и Ужицу и даље истражује ко је и како у недељу, у стајалишту Каленићи, са теретног воза откачио вагон цистерну у којој је било 30 тона плина.

Сведока за сада нема, али оно чиме се истрага за сада води, незванично сазнаје “Блиц”, јесте да је цистерну откачио неко ко добро познаје возове, што је донекле и потврђено из “Србија карга” саопштењем у коме се наводи да је утврђено да је “вагон цистерна на веома стручан начин откочена са система воза”. Међутим, за сада још нема претпоставки за шта би некоме био потребан железнички танк са великом количином пропан – бутана.

У недељу око 16 сати, композиција који је барском пругом из Београда превозила гас стала је у Каленићима, првом стајалишту испред Пожеге из правца Косјерића, да сачека укрштање са другим возом. Теретњак је потом наставио ка Пожеги, али без последње цистерне у низу која је остала у Каленићима. Цистерну остављену у стајалишту приметио је око 18 сати машиновођа воза који је касније наишао, а коме је било сумњиво што на њој стоји завршни сигнал који се мора налазити на задњем вагону сваког воза.

– Вагон може да раскачи само неко ко је за то одлично обучен, дакле неко коме су возови и вагони професија. Али, то машиновођа мора да примети на инструментима – манометрима. Када се раскачују последња кола, између њих и претпоследњих мора да се затвори славина на ваздушном воду, а машиновођи, који је дужан да све време прати шта се дешава на возу, манометри су морали да покажу да се нешто дешава, конкретно да му је неко затворио ваздух. Тешко ми је да поверујем да машиновођа није приметио да воз нема ваздуха, с обзиром да раскачињање вагона мора потрајати неко време – прича за “Блиц” искусни железнички радник.

Он је уверен да по среди није крађа, већ саботажа, о “којој се истина мора истерати на чистац”.

С обзиром да машиновођа, наводно, није приметио да му је у Каленићима неко време био затворен ваздух, међу железничарима се у први мах појавила и теорија да цистерна није ни била “на ваздуху”, односно да у полазној станици уопште није прикачена на кочиони систем. А то би значило да је од Београда до испред Пожеге дошла без кочница, да су је у путу кочили вагони испред, а да се, приликом поласка из Каленића, једноставно сама откачила током наглог покретања воза. Овакве претпоставке побијене су налазом комисије “Србија карга”.

– Буни шта је неко хтео са 30 тона плина у цистерни тешкој 25-30 тона. Да је украде, немогуће је, јер свако померање би испратио диспечер, а то железничар који је ово урадио веома добро зна. Да је хтео да истаче гас, за то би му требало пуно времена, ангажовање неколико људи и захтевна опрема – каже извор “Блица” упућен у истрагу овог случаја.

Сви железничари са којима смо контактирали овим поводом рекли су да у каријери никада нису ни доживели ни чули да је неко покушао да украде вагон, а камоли цистерну са 30 тона гаса.

– Догађај је преседан над преседанима и ништа слично нисам видео за 40 година рада као машиновођа. Срећа је што је наишао машиновођа, који је брзо размишљао и одмах јавио диспечеру у Пожеги да је видео откачену цистерну са плином. Ово је радња коју је обавило треће лице које је знало како да стручно откачи вагон – рекао је Небојша Дуканац, председник синдиката машиновођа “Слога – Србија карго” у Ужицу.

Кочнице могле да издрже још само сат времена

Цистерна која је остала у Каленићима, била је закочена, али су кочнице могле да држе вагон највише четири сата. Цистерна је у Каленићима стајала готово три сата, што значи да су кочнице могле да издрже још само сат времена.

– Да наш колега није приметио цистрерну која стоји са завршиним сигналом кочнице би се деактивирале и вагон би кренуо природним падом ка Пожеги. На тој дужини пруге од 12-13 километара постоји пад од пет до седам промила и вагон би ухватио велико убрзање и могао би се сударити са другим возом или ударити у паркиране вагоне на станици у Пожеги. Велика опасност је претила јер се радило о запаљивом гасу – каже Небојша Дуканац.

 

 

 

 

Lajkuj i Podeli...

OSTAVITE KOMENTAR

Vaša e-adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *

*

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања: Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени. Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове Удружених синдиката Србије Слога.
Scroll To Top